Garnier sai Cruelty Free -hyväksynnän

Garnierin tuotteet kaikkialla maailmassa on nyt virallisesti hyväksytty Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan, jonka tavoitteena on eläinkokeiden lopettaminen.



 

 

Garnierin tuotteet kaikkialla maailmassa on nyt virallisesti hyväksytty Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan. Tuotemerkki on hyväksytty Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan. Cruelty Free International -järjestö pyrkii Leaping Bunny -ohjelmalla lopettamaan eläinkokeet ja vakiinnuttamaan cruelty free -käsitteestä standardin.

Garnier on yksi suurimmista maailmanlaajuisista kosmetiikan tuotemerkeistä, joka on saanut Cruelty Free Internationalin hyväksynnän Leaping Bunny -ohjelmaan. Kyseessä on tärkeä askel – ei pelkästään Garnierille, vaan koko kosmetiikka-alalle.

Cruelty Free Internationalin toimitusjohtaja Michelle Thew summaa: “Garnier on tunnettu maailmanlaajuinen brändi. Yhteistyömme brändin kanssa kosmetiikka-alan eläinkokeiden lopettamiseksi ja tuotemerkin virallinen hyväksyminen Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan ovat todellisia virstanpylväitä. Työhön kului useita kuukausia, mutta Garnier tarkisti huolellisesti jokaisen alihankkijan ja raaka-ainetoimittajan, ja me olemme tuloksista täysin varmoja.”

Leaping Bunny vaatii yrityksiä tutkimaan tarkasti koko tuotantoketjunsa, mukaan lukien kaikki raaka-aineet ja ainesosat, ja varmistamaan, ettei eläinkokeita tehdä missään vaiheessa. Hyväksyntä on annettava kerralla kaikilletuotemerkin valmiille tuotteille – yksittäisiä tuotteita tai ainesosia ei voi hyväksyä erikseen.

Garnierin oli saatava selvitys yli 500 alihankkijalta, jotka toimittavat eri puolilta maailmaa yli 3 000 erilaista ainesosaa. Garnier ja Cruelty Free International tekivät yhteistyötä kuukausien ajan varmistaakseen tietojen todenperäisyyden ja, että Garnierin maailmanlaajuisen tuotevalikoiman jokaiseen tuotteeseen voi painaa Cruelty Free Internationalin virallisen Leaping Bunny -tunnuksen eli kaikkialla tunnetun cruelty free-logon. Tiukka prosessi varmistaa, että kuluttajat voivat ostaa Garnierin täysin luottavaisin mielin tietäen, että Garnier täyttää Leaping Bunny -ohjelman tiukat vaatimukset.

”Garnier on sitoutunut maailmaan eläinkokeita vastaan jo vuodesta 1989 lähtien. Tulla virallisesti hyväksytyksi Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan on todellinen virstanpylväs ja tärkeä osa Green Beauty -aloitettamme. Tänään Garnier ottaa jälleen yhden askeleen kohti täysin sitoutunutta, todella kestävän kehityksen mukaista ja läpinäkyvää brändiä, joka tarjoaa Green Beauty -aloitteen mukaisesti vihreää kauneutta meille kaikille”, Garnierin globaali brändijohtaja Adrien Koskassanoo.

Tämä Garnierin ilmoitus on hyvää jatkoa viime vuodelle, joka oli brändille käänteentekevä vuosi. Vuonna 2020 Garnier julkisti Green Beauty-aloitteensa, joka on täydellinen ja kokonaisvaltainen lähestymistapa kestävään kehitykseen. Se muuttaa Garnierin arvoketjun jokaista vaihetta ja vähentää merkittävästi tuotemerkin ympäristövaikutuksia. Lisätietoja Green Beauty -aloitteesta osoitteessa https://www.garnier.fi/tietoa-garnierista

Tämän uutisen kanssa samaan aikaan lanseerataan myös monia uusia kestävän kehityksen mukaisia innovaatioita. Jokainen uusi tuote vahvistaa brändin Green Beauty -sitoumuksia ja nyt ne on virallisesti hyväksytty osaksi Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan.

***

Garnierin perustiedot ja avainluvut:

  • Maailman johtava luonnosta inspiraationsa saanut kosmetiikan tuotemerkki (lähde: Euromonitor 2019)
  • Myydään 64 maassa
  • 1,8 miljardia tuotetta vuodessa
  • Tärkeimmät tavoitteet vuoteen 2025 mennessä:
  • Ei enää neitseellistä muovia – vuosittain säästyy 37 000 tonnia neitseellistä muovia
  • Hiilineutraalit tehdasalueet, joissa on jo säästetty 38 596 tonnia hiilidioksidiekvivalenttia lisäämällä uusiutuvaa energiaa
  • Kaikki muovipakkaukset ovat vuoteen 2025 mennessä joko kierrätettäviä, uudelleen täytettäviä tai kompostoituvia

 

L’Oréal Finland kertoi asiasta tiedotteessaan 9.3.2021.

 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Rexona luotetuin deodoranttimerkki 2024 -tutkimus

XZ luotetuin shampoomerkki 2024