Garnier sai Cruelty Free -hyväksynnän
![]() |
Garnierin tuotteet kaikkialla maailmassa on nyt virallisesti hyväksytty Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan, jonka tavoitteena on eläinkokeiden lopettaminen. |
Garnierin tuotteet kaikkialla maailmassa on nyt virallisesti hyväksytty Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan. Tuotemerkki on hyväksytty Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan. Cruelty Free International -järjestö pyrkii Leaping Bunny -ohjelmalla lopettamaan eläinkokeet ja vakiinnuttamaan cruelty free -käsitteestä standardin. Garnier on yksi suurimmista maailmanlaajuisista kosmetiikan tuotemerkeistä, joka on saanut Cruelty Free Internationalin hyväksynnän Leaping Bunny -ohjelmaan. Kyseessä on tärkeä askel – ei pelkästään Garnierille, vaan koko kosmetiikka-alalle. Cruelty Free Internationalin toimitusjohtaja Michelle Thew summaa: “Garnier on tunnettu maailmanlaajuinen brändi. Yhteistyömme brändin kanssa kosmetiikka-alan eläinkokeiden lopettamiseksi ja tuotemerkin virallinen hyväksyminen Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan ovat todellisia virstanpylväitä. Työhön kului useita kuukausia, mutta Garnier tarkisti huolellisesti jokaisen alihankkijan ja raaka-ainetoimittajan, ja me olemme tuloksista täysin varmoja.” Leaping Bunny vaatii yrityksiä tutkimaan tarkasti koko tuotantoketjunsa, mukaan lukien kaikki raaka-aineet ja ainesosat, ja varmistamaan, ettei eläinkokeita tehdä missään vaiheessa. Hyväksyntä on annettava kerralla kaikilletuotemerkin valmiille tuotteille – yksittäisiä tuotteita tai ainesosia ei voi hyväksyä erikseen. Garnierin oli saatava selvitys yli 500 alihankkijalta, jotka toimittavat eri puolilta maailmaa yli 3 000 erilaista ainesosaa. Garnier ja Cruelty Free International tekivät yhteistyötä kuukausien ajan varmistaakseen tietojen todenperäisyyden ja, että Garnierin maailmanlaajuisen tuotevalikoiman jokaiseen tuotteeseen voi painaa Cruelty Free Internationalin virallisen Leaping Bunny -tunnuksen eli kaikkialla tunnetun cruelty free-logon. Tiukka prosessi varmistaa, että kuluttajat voivat ostaa Garnierin täysin luottavaisin mielin tietäen, että Garnier täyttää Leaping Bunny -ohjelman tiukat vaatimukset. ”Garnier on sitoutunut maailmaan eläinkokeita vastaan jo vuodesta 1989 lähtien. Tulla virallisesti hyväksytyksi Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan on todellinen virstanpylväs ja tärkeä osa Green Beauty -aloitettamme. Tänään Garnier ottaa jälleen yhden askeleen kohti täysin sitoutunutta, todella kestävän kehityksen mukaista ja läpinäkyvää brändiä, joka tarjoaa Green Beauty -aloitteen mukaisesti vihreää kauneutta meille kaikille”, Garnierin globaali brändijohtaja Adrien Koskassanoo. Tämä Garnierin ilmoitus on hyvää jatkoa viime vuodelle, joka oli brändille käänteentekevä vuosi. Vuonna 2020 Garnier julkisti Green Beauty-aloitteensa, joka on täydellinen ja kokonaisvaltainen lähestymistapa kestävään kehitykseen. Se muuttaa Garnierin arvoketjun jokaista vaihetta ja vähentää merkittävästi tuotemerkin ympäristövaikutuksia. Lisätietoja Green Beauty -aloitteesta osoitteessa https://www.garnier.fi/tietoa-garnierista Tämän uutisen kanssa samaan aikaan lanseerataan myös monia uusia kestävän kehityksen mukaisia innovaatioita. Jokainen uusi tuote vahvistaa brändin Green Beauty -sitoumuksia ja nyt ne on virallisesti hyväksytty osaksi Cruelty Free Internationalin Leaping Bunny -ohjelmaan.
*** Garnierin perustiedot ja avainluvut:
|
L’Oréal Finland kertoi asiasta tiedotteessaan 9.3.2021.
Kommentit
Lähetä kommentti