Etätyön loppu räjäytti hiustenhoitolaitteiden myynnin

Etätyösuosituksen päättyminen näkyi Gigantin alkukeväässä hiustenhoitolaitteiden ja silitysraudan korvaavien vaatehöyrystimien myynnin selvänä kasvuna. Myös avokonttoreissa oman rauhan takaavat vastamelukuulokkeet ovat olleet kysyttyjä.


 

Etätyösuosituksen päättyminen näkyi Gigantin alkukeväässä hiustenhoitolaitteiden ja silitysraudan korvaavien vaatehöyrystimien myynnin selvänä kasvuna. Myös avokonttoreissa oman rauhan takaavat vastamelukuulokkeet ovat olleet kysyttyjä. Gigantti kertoi asiasta tiedotteessaan 10.3.2022.

Pandemian alusta voimassa olleen etätyösuosituksen ja muiden pandemiarajoitusten päättyminen maaliskuun alussa toi tuhannet suomalaiset ulos kotikonttoreistaan takaisin toimistoille ja työpaikoille. Suomen suurimmassa kodinelektroniikkaketjussa Gigantissa paluu ihmisten ilmoille on näkynyt ulkonäköön ja pukeutumiseen liittyvien laitteiden myynnin kasvuna.

Myyntipäällikkö Tuomas Ollilan mukaan erilaisten hiustenhoito- ja -muotoilulaitteiden myynti on peräti kolminkertaistunut helmikuun aikana vuoden takaiseen verrattuna.

”Hiustenhoitolaitteet kuten suoristusraudat, kihartimet ja föönit tekevät nyt hyvin kauppansa. Tämä heijastanee osaltaan halua palata huolitellumpana niin sanotusti ihmisten ilmoille pitkän etätyöjakson jälkeen”, Ollila toteaa.

Vaatehöyrystin silittää ja raikastaa vaatteet samalla kertaa

Ollila kertoo huomanneensa myös, että asiakkaat ovat valmiita panostamaan hiustenhoitolaitteissa aiempaa enemmän laatuun. Esimerkiksi Dysonin innovatiiviset, uutta teknologiaa hyödyntävät Airwrap-muotoilulaite ja Supersonic-hiustenkuivaaja ovat kasvattaneet suosiotaan moninkertaisesti kuluvan vuoden aikana.

”Dyson käyttää laitteissaan muun muassa tavallista runsaampaa ilmavirtaa ja V9-moottoreita, jotka pyörivät kuusi kertaa keskivertoa nopeammin. Sekä Airwrap että Supersonic mittaavat ja säätelevät hiusten kannalta optimaalista lämpötilaa ja viimeistelevät lopputuloksen Cold Shot -asetuksella, jonka ansiosta kampaus pysyy pidempään muodossaan.”

Toinen myynnillään erityisesti esiin noussut tuote on vaatehöyrystin, jollainen korvaa yhä useammassa kodissa perinteisen silitysraudan. Vaatehöyrystimien myynti on kasvanut helmi-maaliskuussa peräti 40 prosenttia.

”Paluu toimistolle vaatii myös vaatteiden huoltoa. Vaatehöyrystimiä on tullut markkinoille yhä useampia malleja, jotka sopivat myös vaativaan käyttöön. Ne ovat käteviä käyttää ja ne myös raikastavat kaapissa hetken levänneet vaatteet helposti ja nopeasti”, Ollila kertoo.

Vastamelukuulokkeet ovat avokonttorin vakiovaruste

Toimistoille palaavien työrauhan puolestaan takaavat jo vuosia keskittymistä vaalivien suosiota nauttineet vastamelukuulokkeet, joiden myynti on ollut vahvaa alkuvuodesta. Myyntipäällikkö Toni Kiekkisen mukaan eri käyttötarkoituksiin soveltuvia kuulokkeita ylipäätään ostetaan vuosi vuodelta enemmän.

”Kehittyneemmissä kuulokkeissa on lisänä niin sanottu aware mode, jonka avulla ympärillä tapahtuvia asioita on helppo seurata siitä huolimatta, että kuulokkeista kuuluu musiikkia tai muuta ääntä.”

Kiekkisen mukaan yksi kuulokepuolen hittiuutuuksista ovat perinteikkään Bosen QuietComfort 45 -kuulokkeet, joissa on paranneltu äänenlaatua ja -selkeyttä sekä bassoa Acoustic Noise Cancelling -teknologialla. Kuulokkeissa on myös laadukas akku, joka takaa 24 tuntia kuunteluaikaa yhdellä latauksella.

”Jatkuvan akunloppumisen kanssa tuskaileville erinomainen valinta ovat puolestaan Supran Nero TX -sarjan nappikuulokkeet. Niiden kotelo toimii myös varavirtalähteenä, mikä toimii hyvin kiireiselle ja liikkuvalle ihmiselle!”


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Maiju Kallio lanseerasi korumalliston

Saaren Taika auttaa ongelmaihoisia

Vaicute on uutuusvoide naisen intiimialueille