Iamisigo voitti Zalandon suunnittelukilvan
![]() |
Zalando Visionary Award kuvastaa Zalandon sitoutumista tukeakseen nousevia suunnittelijoita, joiden tavoitteena on haastaa muotialaa sekä inspiroida sen positiivista kehitystä. |
Zalando Visionary Award 2025 -kilpailun voittajaksi on valittu rajoja rikkova nigerialaislähtöinen Iamisigo, joka yhdistelee uraauurtavalla tavalla käsityöläistaitoja ja tekstiili-innovaatioita.
Iamisigo esittelee mallistonsa Kööpenhaminan SS26 -muotiviikkojen näytöslavalla elokuussa. Zalando tukee voittajaa taloudellisesti näytöksen tuotannossa sekä tarjoaa mentorointitukea ja yhteyksiä alan kontakteihin.
Zalando Visionary Award kuvastaa Zalandon sitoutumista tukeakseen nousevia suunnittelijoita, joiden tavoitteena on haastaa muotialaa sekä inspiroida sen positiivista kehitystä.
Zalando julkistaa ilolla vuoden 2025 Zalando Visionary Award -kilpailun voittajaksi Iamisigo:n. Perinteisiä afrikkalaisia tekstiilejä ja käsityöläistekniikoita yhdistelevä Iamisigo on alansa pioneeri, joka määrittelee uudelleen nykymuotia yhdistelemällä siihen kulttuurisen perinnön piirteitä. Bubu Ogisin Nigeriassa perustama muotibrändi on yhdistelmä uudenaikaista suunnittelua sekä rohkeita, raikkaita perspektiivejä.
Iamisigo esittelee mallistonsa kokonaisuudessaan Kööpenhaminan muotiviikkojen näytöslavalla elokuussa.
Zalando Visionary Award -kilpailu arvostaa suunnittelun huippuosaamista, innovaatioita sekä positiivista sosiaalista vaikutusta. Vuoden 2025 finalisteiksi valitut Feben, Iamisigo ja Rave Review olivat kaikki sitoutuneita muotialan uudistamiseen rohkealla luovuudellaan sekä omistautuneita inklusiivisuuden ja muotoiluinnovaatioiden tavoittelussa. Kööpenhaminan muotiviikkojen vastuullisuusvaatimusten mukaisesti kilpailun palkinto korostaa myös Zalandon sitoutumista alan positiivisen muutoksen edistämiseen.
Kilpailun finalistit esittelivät brändinsä vision ja tarinan mallistojensa kärkituotteiden avulla Zalandon järjestämässä paneelikeskustelussa Kööpenhaminan AW25-muotiviikoilla 29.1.2025. Esitysten jälkeen Zalando Visionary Award-tuomaristo valitsi Iamisigo:n kilpailun voittajaksi perustellen valintaansa brändin omistautumisella eettisiin hankintoihin ja paikallisten yhteisöjen voimaannuttamiseen. Brändin erottuva ääni, visionäärisyys ja upea estetiikka haastavat muotialan perinteitä näyttämällä, miten uuden ajan positiivista muutosta ajetaan. Sitä tehdään ylittämällä sukupuolinormeja ja kohdistamalla suunnittelua erilaisille energioille.
”Valtavat onnittelut IAMISIGO:lle ja Bubu Ogisille. Tämä palkinto on luotu korostamaan suunnittelijoita, jotka lähestyvät työtään tietynlaisella autenttisuudella ja tarkoituksenmukaisuudella. Tämä on juuri se, mitä IAMISIGO työllään on osoittanut, ja jota me voimme ylpeydellä tukea. Tämä on loistava tilaisuus juhlistaa inspiroivaa innovaatiota ja taitoa. Odotamme innolla tulevaa yhteistyötämme ja jatkoa inklusiivisemman ja innovatiivisemman muotialan tavoittelussa”, kertoo tuomariston jäsen, Zalandon designista, markkinoinnista ja sisällöntuotannosta vastaava johtaja Anne Pascual.
Tuomaristo korosti myös Bubu Ogisin ilmentävän visionäärisyyttä monella tapaa. Tämän päivän työympäristössä hän on harvinaislaatuinen luova lahjakkuus, jonka brändin tuotokset ovat kauniita ja yllättäviä.
”Olen todella otettu tästä tunnustuksesta, ja uskon, että tämä on vasta alkua innostavalle yhteistyölle, jonka aikana IAMSIGO saa kehittyä brändinä. Voitte odottaa taikuutta elokuussa!”, iloitsee Iamisigo:n perustaja Bubu Ogisi.
Osana Zalando Visionary Award -kilpailun voittoa Iamisigo tulee saamaan 50 000 euron palkinnon sekä tuotantotukea Kööpenhaminan SS26-muotinäytöksen toteutukseen. Lisäksi Zalando tukee suunnittelijan liiketoiminnan kehitystä tarjoamalla erilaisia resursseja, mentorointia ja verkostoitumismahdollisuuksia. Bear Scoutsin perustaja Dio Kurazawa tulee toimimaan tulevan vuoden aikana voittajabrändin nimettynä mentorina tarjoten alan korvaamatonta tietämystä.
Zalando
Vuonna 2008 Berliinissä perustettu Zalando on Euroopan johtava muotimerkkien
verkkokauppa. Rakennamme yleiseurooppalaista ekosysteemiä muodin ja
lifestyle-tuotteiden verkkokaupalle panostamalla kuluttajaliiketoiminnan
(B2C) ja yritysasiakkuuksien (B2B) kasvuun. Kuluttajapuolella tarjoamme
inspiroivia ja laadukkaita ostokokemuksia useilta eri muoti- ja
lifestyle-merkeiltä yli 50 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 25 eri
markkina-alueella. Yritysasiakaspuolella panostamme logistiikan infrastruktuuriin
sekä ohjelmisto- ja palvelukapasiteetteihin. Näin autamme brändejä ja
jälleenmyyjiä hallinnoimaan ja kasvattamaan verkkokauppaliiketoimintaansa sekä
Zalandon omalla alustalla että sen ulkopuolella. Ekosysteemivision avulla
Zalando pyrkii mahdollistamaan positiivisen muutoksen muoti- ja
lifestyle-alalla.
Zalando Visionary Award 2025 -kilpailun tuomaristo:
- Edward Buchanan, Creative Director of SANSOVINO6 & Milano Fashion Director at Perfect Magazine
- Emma Matell, industry-leading Casting Director
- Giuliano Calza, Founder & Creative Director of GCDS
- Herbert Hofmann, VP of Creative & Buying at Highsnobiety
- Anne Pascual, SVP Design, Marketing and Content at Zalando SE
Lähde: Zalando 30.1.2025
Kommentit
Lähetä kommentti