Zalando tuo kosmetiikkansa Suomen markkinoille
![]() |
Suomalaiset asiakkaat voivat nyt ostaa muodin ja lifestyle-tuotteiden lisäksi kosmetiikkaa Zalandon kuratoidusta valikoimasta. |
Suomalaiset asiakkaat voivat nyt ostaa muodin ja lifestyle-tuotteiden lisäksi kosmetiikkaa Zalandon kuratoidusta valikoimasta. Kauneuskategoria sisältää tuotteita useista eri hintaluokista ja tuoteryhmistä, aina ihonhoidosta hius- ja hyvinvointituotteisiin ja sosiaalisesta mediasta tutuista merkeistä paikallisiin suosikkeihin. Verkkokaupan osuuden ennakoidaan kasvavan vuoteen 2027 mennessä jopa 25 prosenttiin maailmanlaajuisista kauneudenhoitoalan kokonaismarkkinoista.*
Zalando tuo kosmetiikkavalikoimansa markkinoille Suomessa. Uuden tuotekategorian myötä Zalando haluaa tarjota asiakkailleen saumattoman ostokokemuksen, joka yhdistää muodin, kauneuden ja elämäntyylin samalle alustalle. Laajennuksen ansiosta suomalaiset voivat shoppailla Zalandolta niin jokapäiväisiä välttämättömyystarvikkeita kuin kulttisuosion saavuttanutta luksuskosmetiikkaakin.
Kauneustuotteiden lanseeraus on merkittävä askel Zalandon tavoitteessa laajentaa lifestyle-tuotteiden valikoimaansa, ja se korostaa yhtiön sitoutumista entistä kokonaisvaltaisempaan palveluun. Suomalaiset asiakkaat voivat nyt muodin ohella tilata Zalandolta ihonhoitotuotteita, meikkejä sekä hiustenhoito- ja hyvinvointituotteita, ja valikoima tulee kasvamaan entisestään tulevina kuukausina. Tekoälyllä toimivat algoritmit ja dynaamiset tuote-ehdotukset helpottavat sopivien tuotteiden löytämistä ja auttavat tekemään onnistuneita ostoksia.
Zalandon kauneusvalikoima kattaa useita eri hintaluokkia ja kategorioita, mikä takaa, että jokainen asiakas löytää omiin tarpeisiinsa sopivia tuotteita. Jatkuvasti kasvavassa valikoimassa ovat edustettuina ylelliset meikkibrändit, kuten Shiseido, sosiaalisesta mediasta tutut tuotemerkit, kuten Sol de Janeiro, kansainvälistä suosiota saavuttaneet merkit, kuten Kiko Milano, Lancôme, Biotherm, The Ordinary ja Rituals sekä paikalliset menestystarinat, kuten Lumene. Zalandon kauneusvalikoimaan kuuluu myös innovatiivisia korealaisen kosmetiikan tuotemerkkejä, kuten Beauty of Joseon, TirTir ja Missha, sekä BaBylissin hiustenhoitotekniikkaa.
"Kosmetiikan lisääminen valikoimiimme vahvistaa entisestään Zalandon asemaa muodin, kauneuden ja lifestyle-tuotteiden ykkösostokohteena. Kuratoitu merkkivalikoimamme ei tarjoa ainoastaan tuotteita, vaan myös inspiraatiota. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita löytämään tuotteita, jotka korostavat heidän yksilöllistä tyyliään ja tekevät kauneusostoksista mukaansatempaavan ja miellyttävän kokemuksen. Vuonna 2024 saavutimme kauneustuotteiden liiketoiminnassa kaksinumeroisen kasvun, ja odotamme myös vuodelta 2025 vahvaa kasvua kauneuskategoriassa”, Zalandon Pohjoismaista vastaava johtaja Fabio Baum kertoo.
Kauneustuotteiden myynti verkossa on kaikkiaan
merkittävässä kasvussa. Yhtiö arvioi, että verkkokaupan osuus kasvaa vuoteen
2027 mennessä jopa 25 prosenttiin kauneudenhoitoalan kokonaismarkkinoista.
Zalandon saavuttama vahva asema muotikaupassa tuokin sille merkittävää etua
myös kauneudenhoitotuotteiden verkkokaupassa. Zalandon asiakkaista 76 % tekee
jo ostoksia useista eri tuotekategorioista, ja yhä useampi tavoittelee
shoppaillessaan kokonaisvaltaista kokemusta.
*22.05.2023, McKinsey: The beauty market in 2023
Lähde: Zalando 6.5.2025
Kommentit
Lähetä kommentti