Sana-sol Vitanallet on maukas kasvutarina

Kymmenen vuotta on kulunut ja Sana-sol Vitanallet on kasvanut kategoriansa markkinajohtajaksi.


 

Vuonna 2015 lasten monivitamiinimarkkinoille syntyi innovatiivinen tuotemuoto, Sana-sol Vitanallet, jollaista ei ollut ennen Suomessa nähty – saatikka maisteltu. Sana-sol-emobrändiä jo vuodesta 2005 rakentanut LM Someco on ollut mukana konseptoimassa myös pehmeän pureskeltavaa uutuutta. Kymmenen vuotta on kulunut ja Sana-sol Vitanallet on kasvanut kategoriansa markkinajohtajaksi.

 

Sana-sol Vitanallet kehitystyön tavoitteena oli olla ensimmäinen lasten monivitamiini, jossa on niin hyvä maku, että jokainen varmasti muistaa ottaa päivän tärkeät vitamiinit. Lähtökohtana oli yhdistää innovatiivinen muoto, maku ja hauska tarina pääkohderyhmänä lapsiperheet. Uudet sokerittomat, pehmeän pureskeltavat Sana-sol Vitanallet lupasivat tehdä vitamiinien ottamisesta myönteisen kokemuksen. Uudet makuvariantit ja yhtenäinen monikanavainen ja hauska kommunikaatiokonsepti on puhutellut kohderyhmää pakkaussuunnittelusta mainoskampanjoihin. Markkinointitoimisto LM Someco on ollut brändin luovana kumppanina lanseerauksesta alkaen.

”Brändin pitkäjänteinen rakentaminen on ollut yhteistyömme ydin LM Somecon ja Sana-sol Vitanallejen välillä. LM Somecon suunnittelemat pakkaukset ovat kuljettaneet Vitanallet vuodesta ja makuvariantista toiseen, säilyttäen tunnistettavan ilmeen ja vahvistaen asemaa kuluttajien suosikkina.” - Anu Tuominen, Brand Manager, Orkla Care Finland.

Sana-sol Vitanallet on hurmannut lapsiperheitä vitamiinivoimalla jo 10 vuotta

Sana-sol Vitanallet on luonut kokonaan uuden monivitamiinisegmentin päivittäistavarakauppaan ja mullistanut markkinan myös apteekkipuolella. 2025 kymmenen vuotta täyttävä Sana-sol Vitanallet on lasten monivitamiinien markkinajohtaja sekä päivittäistavarakaupassa että apteekeissa*. Lisäksi Sana-sol-emobrändi on koko vitamiinikategorian ykkönen päivittäistavarakaupassa**.

* Lähde: Orkla Care Landscape 09/2025, Iqvia YTD 09/2025, **Lähde: Orkla Care Landscape YTD 09/2025

Lue lisää ja katso video:

https://lmsomeco.fi/tyot/sana-sol-hyvanmakuinen-kasvutarina-nollasta-markkinajohtajaksi/

 

Lähde: Orkla Care Finland 13.11.2025

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Rexona luotetuin deodoranttimerkki 2024 -tutkimus

Olet mitä syöt käynnistyy MTV3-kanavalla